چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

آيا نرم افزار CRM براي مشتريان اهميت بيشتري دارد؟

۱۳ بازديد

نرم افزار CRM  قبل از استخدام كارمندان جديد بسيار پر اهميت است ؟ 

هيچ احساسي براي يك مشتري بهتر از اين نيست كه نيازهايش درك شود . راه حل هاي نرم افزار هاي مديريت ارتباط با مشتري (CRM) فراتر از ثبت نام ها و شماره تماس هاي مشتريان است. نرم افزار CRM يك نقشه راه است كه به كسب و كارهاي موفق و درآمد هاي بيشتر منجر مي شود. يك نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري ثبت و پيگيري كليه اطلاعات مشتريان ، ويژگي هاي شخصيتي آن ها ، علايق آن ها و اينكه مشتريان چگونه دوست دارند كه با آن ها صحبت شود را دارا مي باشد. از طريق اين روش مي توان يك ارزش گذاري مناسب و درستي را بر روي مشتريان انجام داد. اين دقيقا همان چيزي است كه شركت شما را از يك شركت معمولي به يك شركت موفق تبديل خواهد كرد.


نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري براي مزيت هاي رقابتي بسيار مهم است :
حقيقت اين است كه موفقيت كسب و كار شما از طريق رابطه ي بين مشتريان و پرسنل فروش شركت شما هدايت مي شود. اين همان دليلي است كه كسب و كار شما را زنده نگه مي دارد. اكثر شركت هاي كوچك ، مزيت هاي رقابتي را كه شركت هاي بزرگ انجام مي دهند را اجرا نمي كنند. يك شركت مي تواند يك مزيت رقابتي را از طريق كاهش قيمت ها و رسيدن به يك بازار بزرگ تر و سودمند تر بدست بياورد. چه عواملي باعث مي شود كه مشتريان از افرادي مثل من و شما و يا شركت هاي كوچك و يا شركت هاي بزرگ خريد كنند؟ در كسب و كارهاي كوچك ما نام مشتريان خود را مي دانيم و نياز ها و سلايق ان ها را مي شناسيم ، پس نگران از دست رفتن آن ها نيستيم . به عبارت ديگر ما در كسب و كارهاي كوچك ، مديريت ارتباط با مشتري را مي دانيم و به آن تسلط داريم . بنابر اين چرا نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري براي كساني كه داراي شركت ها و كسب كارهاي كوچك هستند اهميت دارد ؟ مسئله اساسي اين است كه شما چه چيزهايي را بايد در نظر بگيريد وقتي كه كارمند جديدتان با شركت مي آيد.


نرم افزار CRM  قبل از استخدام كارمندان جديد بسيار پر اهميت است ؟ 
البته بايد اين نكته را در نظر گرفت كه اين ويژگي تنها مربوط به ورود كارمندان جديد نيست . بايد بتوانيم ديد خود را گسترش بدهيم ، هر كسب و كاري هرچقد هم كوچك باشد در يك زماني به تحول و تغيير نياز دارد. در يك زماني به جابجايي پرسنل و ورود افراد جديد نياز دارد. اينكه شما در آينده موفق خواهيد شد يا نه و اينكه آيا شما از پس اين تحولات و تغييرات بر خواهيد آمد يا نه بستگي به آنچه شما در حال انجام آن هستيد بستگي دارد .
از لحظه اي كه شما تصميم به استخدام نيروي جديد مي گيريد، مدام به قابليت هاي كارمند جديد و ميزان سودمندي وي براي شركت (بر اساس تواناييهايش) خود فكر مي كنيد. كاملا طبيعي است كه كارمندان جديد هيچ چيزي از مشتريان شما نمي دانند، از سلايق و مكاتبات و صحبت هاي انجام شده با آنها چيزي نمي دانند. بنابراين مديريت ارتباط با مشتري در همين لحظه به كمك كسب و كارهاي كوچك مي آيد. در لحظه ي تحول و تغيير!!


براي كارمندان جديد در ابتدا سخت است كه به طور كامل كسب و كار شمار ار درك كنند. براي آنها دشوار است كه به يك مشتري الويت بيشتري نسبت به مشتريان ديگر بدهند. نقطه تاريك اين قضيه زماني است كه وقتي مشتري با شركت تماس مي گيرد و كارمند جديد گوشي را برمي دارد بگويد: متاسفم! امكانش هست نام خانوادگي و نام شركتتان را بفرماييد؟ كارتان درباره چه چيزي است؟ با چه كسي صحبت كرده ايد؟
باز هم در همين لحظه است كه نرم افزار CRM به كمك كسب و كار شما مي آيد، هرچند كه آن كوچك باشد. نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مي تواند تمامي اين كارها را پيگيري كند، تمام آن را!! حالا چه تصوري داريد؟ يك كارمند جديد همه ي دانش شما را دارد.بله!! همه ي اطلاعاتي كه در سر شماست ، درباره ي تمامي مشتريان) حالا كارمندان جديد ، نام همه مشتريان را مي دانند. مي دانند كه انتظارات همه ي مشتريان چيست. آنها مي دانند كه حالا چگونه و از چه راهي بايد به مشتريان ارزش بيشتري داد و آن ها را جذب كرد. اين ها همان دلايلي است كه يك شركت موفق را از يك شركت ناموفق تفكيك مي كندو باعث مي شود مشتريان جذب شوند. به همين دلايل نرم افزار CRM مهم است.



آيا نرم افزار CRM براي مشتريان اهميت بيشتري دارد؟
بياييد تصور كنيم شما به عنوان مشتري در حال مراجعه به يك آرايشگر هستيد. يك آرايشگر حدود 2 تا 3 دقيقه طول مي كشد تا مدل موهاي شما را درك كند و بعد از آن تصميم مي گيرد كه چگونه و با چه مدلي ، موهاي شما را كوتاه كند.بعد از گذشت زمان و بعد از اينكه يك آرايشگر چند بار موهاي شما را كوتاه كرده و تنها او مي داند كه چه مدل مويي به ما مي آيد و تنها او مي داند كه ما از چه سبك مويي خوشمان مي آيد. پس ديگر هيچ آرايشگر ديگري نمي تواند در آن لحظه با او رقابت كند. 


حالا تصور كنيد چه چيزي اتفاق مي افتد زماني كه يك آرايشگر تصميم مي گيرد كه كسب و كار خود را گسترش بدهد و آن را رونق بخشد. او براي انجام اين كار آرايشگران جديد را استخدام مي كند. موضوع اصلي در اين جا اين است كه آيا آرايشگرهاي جديد كه به تازگي وارد آرايشگاه شده اند مي دانند كه چگونه بايد موهاي سر شما را كوتاه كنند؟ آيا آن ها از علايق و سلايق شما آگاه هستند؟ البته كه آن ها چيزي از مدل مويي كه مورد علاقه شما است چيزي نمي دانند . آيا شما باز هم حاضريد زمان زيادي را به آرايشگران جديد بدهيد كه با مدل موي شما آشنا شوند؟ و بدانند كه شما به كدام سبك مو علاقه داريد ؟ البته كه نه ! ! ! !
مطمئنا شما ناراحت و كلافه خواهيد شد و از آرايشگر اصلي ( آرايشگر قديمي خودتان) تقاضا خواهيد كرد كه موهاي شما را كوتاه كند . آيا آرايشگر اصلي مي تواند به همه ي مشتريان خود رسيدگي كند بعد از اينكه كسب و كار خود را گسترش داده ؟؟ البته كه نه .

بدون وجود نرم افزار CRM رضايت مندي مشتريان از آرايشگران جديد ، به شدت كاهش پيدا مي كندو آرايشگران جديد براي فعاليت هاي خود نيازمند كمك و توجه آرايشگر اصلي كه صاحب كسب و كار است خواهند شد. در اين جا است كه شكست در كسب و كار جديد رقم مي خورد با وجود اينكه سرمايه گذاري خوب براي استخدام نيروهاي جديد انجام گرفته است. حال ، مسئله ي اساسي اين است كه آرايشگران جديد چه كاري را بايد انجام دهند كه هم كارايي خود را افزايش دهند و هم رضايت مندي مشتريان را ؟ چگونه انتقال اطلاعات بايد بين آرايشگران انجام شود؟آيا شما فكر نمي كنيد كه نرم افزار CRM مي تواند به كسب و كار آن ها كمك كند؟ شما به عنوان صاحب كسب و كار خوشحال خواهيد شد كه هم انتقال اطلاعات  به درستي انجام شده و كارمند جديد كليه ي اطلاعات مربوط به مشتريان را در كمترين مدت زمان فرا گرفته و هم مشتريان خود را از دست نخواهيد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.