توسعه استراتژي CRM

نرم افزار CRM

جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

توسعه استراتژي CRM

۱۶ بازديد


"برنامه اي است در سطح بالايي از فعاليتهايي كه توسط مردم تنظيم مي شود و فرآيندها و تكنولوژيهايي كه براي بدست آوردن اهداف مرتبط با مشتري مورد استفاده قرار مي گيرد"

توسعه و گسترش استراتژي CRM با يك تحليل موقعيتي و تحليلي آغاز مي شود. اين تحليل و بررسي براي توصيف، فهم و ارزيابي استراتژي مشتري جاري به وجود مي آيد. اين امر به داشتن يك چارچوب سازماني براي راهنمايي تحليل و بررسي شما كمك مي كند. اين نمونه ي پيچيده اي از CRM ممكن است در اينجا كمك كند، چارچوب مفيد ديگري كه در اينجا مطرح شده مكعب استراتژي مشتري مي باشد، كه اين مكعب يك تحليل سه بعدي از بخشهاي بازاريابي شركت ها مي باشد، پيشنهادات بازاريابي و كانالهاي آن (راههاي بازاريابي) اين تحليل وضعيتي پاسخي به سوال "ما الان كجا هستيم" و اينكه "ما چرا در اينجا قرار گرفته ايم" مي باشد كه در اصطلاح مكعكب سه بعدي جاي دارد.

شكل بالا، مكعب استراتژي مشتري، يكي شركتي است كه 4 پيشنها متفاوت را به 5 بخش بازار متفاوت از طريق سه كانال مختلف مي فروشد. هركدام از بلوكهاي اين مكعبت ممكن است واحد تجاري بالقوه اي باشد كه موضع تحليل وضعيت مي باشند در حقيقت بيشتر تجارتها تمام واحدهاي بالقوه ي خود را اجرا نمي كنند. آنها بهترين ها را انتخاب مي كنند و آن را اجرا مي كنند.

محصولات مالي فروخته شده ي AMP از طريق شبكه ي مستقل و برنامه ريزي مالي برابر صورت مي گيرد. آنها به طور مستقيم محصولات را به مشتري نمي فروشند.  البته تمامي ارائه ها به همه ي بخشهاي بازاريابي و از طريق همه ي كانال ها فروخته نمي شود. اين تحليل موقعيتي سه بعد مكعب استراتژي مشتري را به طور مستقل و وابسته مورد بررسي و مطالعه قرار ميدهد و برخي سوالات هم در اين بين مطرح مي شود.

توسعه استراتژي CRM

مشتري ها و بخش ها:

  • كدام بخش هدف ماست؟
  • كدام بهش احتياجات ما را برآورده مي كند؟
  • مقاصد و اهداف فروش و بازاريابي مرتبط با مشتري چيست؟
  • مقدار قيمت فروش به مشتري چقدر است؟
  • استراتژي كسب سود مشتري چقدر است و چه اندازه مؤثر مي باشد؟
  • مشتريان ما درباره ي تجارت خودسان و تجارت ما چگونه فكر ميكنند؟
  • كدام فرآيند مديريت مشتري بيشترين تاثير را بر روي قيمت هاي ما و تجارت خود مشتري دارد؟
  • كدام تكنولوژي را بايستي براي حمايت و بازاريابي و فروش و عملكرد سرويس ها و خدمات استفاده كرد و چگونه آنها به خوبي عمل مي كنند؟

پيشنهادات بازار:

  • كدام محصول را ما ارائه مي دهيم؟
  • استراتژي هاي اجناس ما چيست؟ (جنس، نوع، رنگ، مارك)
  • ميزان شناخته شدن محصولات ما چقدر است؟
  • رقيبان ما در اينجا چه كساني هستند؟
  • فوايد و مزاياي رقيبان ما چيست؟
  • تجارب مشتريان ما در ارائه هاي ما چقدر مي تواند مفيد باشد؟
  • قيمت هاي ما نسبت به قيمت هاي رقيبان چگونه است؟
  • تفاوت هاي ما در چيست؟

كانال ها

  • چه راهكارها و كانالهايي را براي مشتريان بايد استفاده كرد؟ مستقيم يا غير مستقيم؟
  • كدام كانالها بيشترين تاثير را دارند؟
  • چه سطحي از نفود اين كانالها در اختيار ماست؟
  • كدام كانالها از اهميت بيشتر و كدام ها كم اهميت تر هستند؟
  • توزيع رقباي ما چگونه است؟
  • ديگران درباره ي تجاربشان و تجارت ما چه فكري مي كنند؟
  • كدام فرآيند مديريتي كانالها بيشتري اثر را بر قيمت هاي ما و تجارت اعضاي كانال دارد؟

هدف اين بازبيني و حسابرسي بدست آوردن بينش واضح و روشني به درون نقاط وقت و ضعف استراتژي هاي شركت هاي مشتري مي باشد. اين اطلاعات مي توانند از مديران، مجريان و ارتباط مشتري و مردم و خود مشتريان بدست آيد. اهداف تجارت مي توانند مورد بررسي و مطالعه قرار بگيرند. يكي از خروجي ها ممكن است طرح تعامل مشتري باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.