سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

8 عادت روزانه براي موفقيت در فروش با كمك نرم افزار CRM

۱۰ بازديد

 

در يك روز كاري هر كارشناس فروش متناسب با برنامه اي كه دارد و متناسب با حجم كاري كه دارد مشغول به انجام فعاليت هاي مختلف مي شود. در اين مطلب مي خواهيم به فعاليت هاي روزمره اي بپردازيم كه اگر با كمك نرم افزار CRM صورت گيرد مستقيما مي توانند عملكرد و مقدار فروش شما را افزايش دهند.

1- جايگاه فعلي خود نسبت به هدف گزاري كه داريد را چك كنيد.

هر كارشناس در يك بازه زماني، با توجه به شرايط مختلف مقدار فروش مشخصي را هدف گزاري كرده است. اگر به صورت روزانه جايگاه خود نسبت به هدف گزاري كه داشتيد را بررسي كنيد، به شما نشان مي دهد كه در كجاي مسير قرار داريد و فرصت هاي فروش شما در چه وضعيتي قرار دارند. در نرم افزار crm  مي توانيد target هاي فروش خود را مشخص كنيد و همچنين از آن گزارش بگيريد

2- تلاشي براي به آتش كشيدن اقيانوس نداشته باشيد.

روي موضوعاتي تمركز كنيد و وقت بگذاريد كه بيشترين تاثير در دستيابي به اهدافتان را خواهند داشت. شما كارهاي ممكن بسياري را مي توانيد انجام دهيد كه كاملا شما را مشغول مي كنند اما در نهايت براي شما آورده اي ندارند. در نتيجه در الويت بندي انجام كارها، زمان خود را براي مسائلي كه بيشترين بازدهي را دارند، صرف كنيد. در نرم افزار crm تمامي مسائل بر اساس ميزان اهميت الويت بندي شوند و پيگيري هاي لازم بر اساس اهميت انجام شود.

3- روي با ارزش ترين مشتريان خود تمركز كنيد.

اصل پالتو در فروش نيز پاسخگو مي باشد. تعداد كمي از مشتريان شما، بيشترين سود دهي را براي شما دارند و پتانسيل بالايي براي فروش دارند. روي اين مشتريان تمركز كنيد و آن ها را پرورش دهيد. در نرم افزار crm مي توانيد مشتريان را برا اساس پتانسيلشان گريد بندي كنيد و بر اساس پتانسيل بر روي آنها تمركز كنيد.

4- زماني را براي تعمق بخشيدن به رابطه خود با مشتريان اختصاص دهيد.

شما بايد در هر روز كاري يك تعادل زماني بين « مشتريان بالقوه » كه براي شما در حال حاضر سودآوري دارند و « مشتريان بالفعل » كه در آينده مجددا براي شما سودآوري دارند، برقرار كنيد. در نرم افزار crm  با توجه به گروه بندي مشتريان پيگيري و ريمايندر هاي لازم انجام مي شود و با استفاده از smart contact مي توان ارتباط موثر با مشتريان بالقوه و بالفعل برقرار كرد

5- مطالب جديد بياموزيد.

يادگيري مطالب جديد در حوزه كاري خود به صورت روزانه به شما كمك مي كند تا در بحث فروش سهم بيشتري از بازار داشته باشيد و تجربه هاي جديدي را كسب كنيد و در موفقيت شما تاثيرگذار مي باشد. در نرم افزار crm مديريت دانش را مي توان انجام دهيد تا هر لحظه به مطالب جديد دسترسي داشته باشين و آنها را با يكديگر به اشتراك بگذاريد

6- زماني را به كارهاي غير منتظره اختصاص دهيد.

كل روز خود را برنامه ريزي نكنيد. باتوجه به اينكه كل اتفاقات روز قابل پيش بيني نيست و شما در طول روز با اتفاقات روزمره اي روبرو هستيد، در روز كاري خود زماني را براي رسيدگي به اتفاقات غير قابل پيش بيني اختصاص دهيد.

7- تماس هاي بازاريابي بگيريد.

براي بازاريابي با مشتريان بالقوه در حوزه هاي مختلف تماس بگيريد و آن ها را از بازخورد محصولات خود با خبر سازيد و از تجربه مشتريان به آن ها بگوييد. بعد از مدتي شما ليستي از سرنخ هاي نزديك به فروش خواهيد داشت.  در نرم افزار crm ايده ال مديريت تمامي سرنخ ها را مي توانيد داشته باشد تا تبديل به فرصت تجاري و فروش شود.

8- راز هاي مشتريان خود را كشف كنيد.

آنچه در فضاي رقابتي باعث موفقيت شما در فروش مي شود شناخت درست نياز هاي مشتري مي باشد. اگر شما بتوانيد با شناخت خوب نسبت به محصولتان، نياز هايي از مشتري را كشف كنيد، به راحتي از رقباي خود جلو مي زنيد. در نرم افزار crm تمامي نياز ها و موارد مورد انتظار مشتريان در پرونده شان ثبت مي شود تا با توجه به نياز هاي آنها راه حل هاي جامع براي رفع آنها ارائه شود تا از رقبايتان پيشي بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.